Dersin Adı | Avrupa Siyasi Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 511 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Avrupalı büyük güçlerin uluslararası ilişkiler sistemindeki yükseliş ve çöküşlerini döngüsel bir sistemde açıklamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Avrupa Siyasi Tarihi, Avrupalı uluslara, devletlere, siyasalara, karar alıcılara ve onların çağlar boyunca yaşadığı etkileşim ve anlaşmazlıklara odaklanır. Avrupa Siyasi Tarihi dersi uluslararası ilişkilerde 1492-1991 dönemini kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Eski Rejim | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 2 |
3 | Fransız Devrimi | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 4 |
4 | Aydınlanma Mirası | Frederick Beiser: “Enlightenment, Revolution and Romanticism”, chapter 2 |
5 | Muhafazakarlığın Mirası | Frederick Beiser: “Enlightenment, Revolution and Romanticism”, chapter 12 |
6 | Öğrenci Sunumları | |
7 | 1848 - 1918 Arası Avrupa | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 5 |
8 | İki Savaş Arası Dönem | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 9 |
9 | Savaş Sonrası Dönem | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 14 |
10 | Komünizmden demokrasiye Orta-Doğu Avrupa | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 15 & 17 |
11 | Avrupa Tarihinden Siyasi Dersler-I | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 18 |
12 | Avrupa Tarihinden Siyasi Dersler-II | Sheri Berman, “Democracy and Dictatorship in Europe”, chapter 18 |
13 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Book chapters, power point presentations. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Eric HobsbawnThe Long 19th Century:The Age of Revolution: Europe 1789–1848The Age of Capital: 1848–1875The Age of Empire: 1875–1914
The Short 20th Century:The Age of Extremes: The Short Twentieth Century, 1914–1991 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 27 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri arttırmak, entelektüel merakı uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve deneye dayalı boşlukları saptama ve ileri düzeyde sorgulama yetilerini kazandırmak | X | ||||
4 | Ulusal ve uluslararası siyaset düzeyinde ırk, etnik gruplar, toplumsal cinsiyet ve dine dayalı ayrımcılık mekanizmaları üreten siyasi ve kültürel koşulları tanımlamak | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak özgün argümanlar geliştirme yetisini kazandırmak | X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak kuram ve kavramları değişkenler cinsinden ölçecek ilgili verileri belirlemek, toplamak, çözümlemek ve yorumlamak | X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgü kavram ve terimleri yetkin bir şekilde kullanmak | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | X | ||||
9 | Siyaset olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak | X | ||||
10 | İç ve dış politikadaki çatışmaların yönetiminde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirmek | X | ||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlamak | X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında bilimsel araştırma projesi tasarlayabilmek ve yürütebilmek | X | ||||
13 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest